Motto szkoły :
„Odważ się być mądrym”
(Horacy)
Misja szkoły :
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Europejczyk jest szkołą, w której:
- Realizujemy cele zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego, w programie edukacji dwujęzycznej i Statucie Szkoły.
- Wspieramy i rozwijamy sferę intelektualną i fizyczną oraz postawę moralną i społeczną naszych Uczniów.
- Motywujemy do pogłębiania wiedzy w języku polskim i angielskim.
- Rozbudzamy językową ciekawość, tak aby komunikacja w języku angielskim stała się swobodna i nie stwarzała barier w porozumiewaniu się
- Przygotowujemy do nauki w kolejnych etapach edukacji.
- Dostrzegamy pasje Uczniów i motywujemy do ich realizacji.
- Odkrywamy talenty i stwarzamy warunki do ich rozwoju.
- Uczymy, że pracą i zaangażowaniem zdobywa się wiedzę i uznanie, a nauka może sprawiać radość.
- Wychowujemy człowieka kulturalnego, umiejącego zachować się w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
- Uczymy wyrażania wszystkich emocji w sposób właściwy, nie sprawiający nikomu bólu i cierpienia.
- Kształtujemy prawidłowe relacje, współpracę i współdziałanie pomiędzy uczniami, rodzicami, nauczycielami i wszystkimi pracownikami placówki.
- Tworzymy własną historię i tradycje szkoły, kształtujemy ceremoniał szkolny.
- Wychowujemy młodego człowieka w duchu patriotyzmu, ucząc szacunku do polskiej tradycji, historii i kultury.
- Wychowujemy zarówno młodego patriotę lokalnego jak i obywatela świata.
- Uczymy, że wiara we własne siły, umiejętności i zdobytą wiedzę daje pewność siebie, która otwiera drzwi do współczesnego świata.
Wizja szkoły
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Europejczyk jest szkołą bezpieczną, estetyczną, przyjazną dla uczniów i rodziców o wysokim poziomie nauczania w języku polskim i angielskim.
Drogę do realizacji misji Szkoły wyznacza wizja jej funkcjonowania, którą stanowią następujące działania:
- Stworzenie właściwej atmosfery poprzez dobre relacje interpersonalne pomiędzy wszystkimi podmiotami w szkole.
- Współpraca z rodzicami uczniów przy rozwiązywaniu problemów, opiniowaniu dokumentów tworzonych przez radę pedagogiczną, wyrażaniu opinii w istotnych aspektach funkcjonowania szkoły.
- Zapewnienie warunków do zdobywania wiedzy w atmosferze poczucia bezpieczeństwa, szacunku i zrozumienia ze strony nauczycieli, rodziców i środowiska lokalnego.
- Zatrudnienie wysoko wykwalifikowanej kadry pedagogicznej, która ciągle doskonali się i dokształca.
- Wyposażenie uczniów w umiejętności wykraczające poza ramowe plany nauczania.
- Realizowanie programu edukacji dwujęzycznej.
- Tworzenie i realizacja własnych i autorskich programów nauczania i wychowania.
- Integrowanie nauczanych treści i umiejętności w celu pełniejszego zrozumienia współczesnego świata.
- Poznawanie i rozbudzanie zainteresowań uczniów, stwarzanie możliwości rozwoju, poszerzania wiedzy i umiejętności poprzez zajęcia dodatkowe.
- Aktywizowanie uczniów, indywidualizacja procesu nauczania, rzetelne ocenianie.
- Aktualizowanie, zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym i realiami szkoły, dokumentu określającego wewnątrzszkolne zasady oceniania wiedzy i zachowania uczniów.
- Mierzenie jakości pracy szkoły, analizowanie wyników i ulepszanie procesu dydaktyczno-wychowawczego.
- Wyrabianie u uczniów umiejętności niezbędnych w dalszej edukacji i w życiu (samokształcenie, pokonywanie stresów, twórcze rozwiązywanie problemów, asertywność).
- Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi, współpracy w grupie,
- umiejętność publicznych wystąpień, słuchania innych i rozumienia ich poglądów.
- Kształtowanie postaw patriotycznych, poczucia przynależności do społeczności lokalnej, regionu, narodu, państwa, Europy i świata
- Rzetelne przygotowanie ucznia do dalszej nauki i życia we współczesnym świecie.
- Zapewnienie bezpiecznej i nowoczesnej bazy dla pełnej realizacji celów i zadań szkoły
- Zarządzanie szkołą przy pełnej współpracy wszystkich organów szkoły