www.dsp.edu.pl

Wycieczka do Hiszpanii

Pięciodniowa wycieczka do Malagi była najbardziej wyczekiwanym i budzącym najwięcej emocji wydarzeniem wśród uczniów kl. VII i VI.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od spaceru po centrum Malagi, w czasie którego mieliśmy okazję zobaczyć katedrę oraz dom, w którym urodził się Pablo Picasso. Zwiedziliśmy zespół fortyfikacji pałacowych Alcazaba oraz zamek Gibralfaro. Dzień zakończyliśmy rejsem statku po Morzu Śródziemnym, a następnie udaliśmy się na hiszpański przysmak churros z czekoladą.

Kolejny dzień spędziliśmy leniwie i jednocześnie na sportowo – plażowanie, mecz piłki siatkowej i nożnej oraz wycieczka rowerowa to tylko niektóre z atrakcji przewidzianych na ten czas. Zwieńczeniem była lekcja salsy na świeżym powietrzu.

Następnym punktem naszej wycieczki był całodniowy wyjazd na Gibraltar, gdzie oprócz podziwiania pięknych widoków i krajobrazów mieliśmy możliwość spotkania „oko w oko” z małpami – makakami gibraltarskimi. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że zwierzęta te są nie tylko bardzo sprytne, ale i w każdej chwili gotowe do „ataku”-  na własne oczy widzieliśmy jak ukradły turystom puszkę z coca-colą, kanapkę, a nawet próbowały zabrać plecak pani Małgosi, w którym były paszporty dzieci!

Ostatni dzień spędziliśmy w iście hiszpańskim stylu. Gościliśmy bowiem w szkole języka hiszpańskiego AIL Malaga, gdzie uczestniczyliśmy w grach i zabawach językowych oraz lekcji  gotowania.

Wycieczka ta była dla uczniów niezapomnianym przeżyciem, momentem oderwania się od szkolnej rzeczywistości, ale przede wszystkim czasem intensywnego zwiedzania. Wszak każdego dnia pokonywaliśmy pieszo dystans około 15 kilometrów!